Klachtenregeling voor vrijwilligers


Klachtenregeling voor vrijwilligers

  • Heb je als vrijwilliger een klacht over een collega, ga dan met haar/hem in gesprek en probeer samen de klacht op te lossen.
  • Lukt het niet op deze wijze jouw klacht op te lossen, neem dan contact op met de bedrijfsleider en probeer samen de klacht op te lossen.
  • Lukt het niet op deze wijze jouw klacht op te lossen of wil je het zo niet oplossen, dien je jouw klacht via een bestuurslid in bij het bestuur. Het bestuur zal snel binnen een week na het aanmelden van jouw klacht, laten weten wie jouw klacht behandelt. Uiterlijk vier weken na ontvangst van de klacht volgt een uitspraak door het bestuur over jouw klacht.
  • Betreft de klacht een probleem welke je niet met de collega, de bedrijfsleider of het bestuur kan of wil bespreken, neem dan contact op met de vertrouwenspersoon van Voedselbank Velsen. De vertrouwenspersoon bepaalt dan samen met jou hoe jouw klacht wordt aangepakt en naar welk resultaat zal worden toegewerkt. De contactgegevens van de vertrouwenspersoon kan je vinden op de website van Voedselbank Velsen.
  • Betreft het een klacht die de hele organisatie van Voedselbank Velsen aangaat, die je niet onderling kunt oplossen, dan kun je contact opnemen met Voedselbanken Nederland en vragen om bemiddeling. Binnen een week wordt contact met je opgenomen. Is de bemiddeling niet succesvol, dan kan worden gevraagd om arbitrage. De verdere procedure die in dit geval wordt gevolgd, vind je op de website van Voedselbanken Nederland (https://voedselbankennederland.nl/klachten/).

Contactgegevens van vertrouwenspersoon van Voedselbank Velsen
E. Buis – van Rijn
e-mail: prbuis@quicknet.nl